Zmodernizowane wagony na trasie Przemyśl - Szczecin [ZDJĘCIA]

Łukasz
We wtorek na dworcu w Przemyślu odbyła się prezentacja zmodernizowanych wagonów, które kursują na trasie Przemyśl – Szczecin.
We wtorek na dworcu w Przemyślu odbyła się prezentacja zmodernizowanych wagonów, które kursują na trasie Przemyśl – Szczecin. PKP Intercity
Wygodne fotele, klimatyzacja, gniazdka elektryczne, wieszaki na rowery czy udogodnienia dla osób niepełnosprawnych – szereg komfortowych rozwiązań czeka na pasażerów pociągów PKP Intercity podróżujących do/z Przemyśla.

Do końca roku przewoźnik będzie dysponował 218 nowoczesnymi wagonami, zmodernizowanymi w ramach największego w historii polskiej kolei programu inwestycyjnego. Dodatkowo, jeszcze w tym roku, czas podróży do Krakowa ulegnie skróceniu.

Na trasie Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Katowice – Wrocław – Poznań – Szczecin kursuje już 161 nowoczesnych wagonów PKP Intercity. Pozostałe 57 – z zamówionych 218 – wjedzie na tory wraz nowym rozkładem jazdy. Już dziś osoby podróżujące do/z Przemyśla mogą sprawdzić nowy standard w pociągach IC Barbakan, IC Kossak czy IC Dolnoślązak.

Program odnowy floty PKP Intercity to nie tylko zakup Pendolino. Dzięki inwestycji sięgającej niemal
600 milionów zł mieszkańcy Przemyśla już korzystają z pociągów zestawionych z nowoczesnych wagonów. Do końca roku będzie ich jeszcze więcej – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. Warto podkreślić, że modernizację wagonów przeprowadziły trzy polskie firmy: bydgoska Pesa, nowosądecki Newag oraz FPS Cegielski z Poznania – dodaje Jacek Leonkiewicz.

Wysoki komfort podróży

Zmodernizowane wagony to większy komfort podróży. Wygodne fotele, przy których zamontowano gniazdka elektryczne, indywidualne oświetlenie, klimatyzacja, okna z roletami dziennymi i nocnymi oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej to tylko niektóre z udogodnień. Zadbano również o komfort podróżowania osób o ograniczonej mobilności. W wagonach zamontowano specjalne platformy wjazdowe, korytarze są szersze, a toalety odpowiednio dostosowane. PKP Intercity zadbało również o rodziny z małymi dziećmi. W wybranych toaletach znajdują się przewijaki dla niemowląt. Aktywnym podróżnikom udostępniono miejsca do przewozu rowerów lub nart. Pasażerowie będą mogli także skorzystać z odnowionej części gastronomicznej i sypialnej.

Koszt projektu, obejmującego modernizację 218 wagonów dla trasy Przemyśl – Szczecin, wyniósł 593,8 mln zł. Program jest w 70% finansowany z funduszy unijnych.

Podróż w dobrej cenie

Pasażerowie z Przemyśla udający się do Krakowa czy Rzeszowa mogą nabyć Bilet Taniomiastowy, dzięki któremu za podróż zapłacą mniej niż dotychczas, odpowiednio 45 i 22 zł. Rodziny z dzieckiem do 16. roku życia mogą skorzystać z 30 proc. zniżki w ramach Biletu Rodzinnego. Pasażerowie posiadający Kartę Dużej Rodziny również otrzymają 30 proc. rabatu na zakup biletu. Taką samą ulgę w ramach Biletu Seniora otrzymają osoby, które skończyły 60 lat. Z kolei miłośnicy weekendowych wypadów, kupując Bilet Podróżnika lub Bilet Weekendowy, mogą podróżować od godz. 19:00 w piątek do 6:00 rano w poniedziałek bez ograniczeń. Ceny biletów w pierwszej klasie wynoszą kolejno: 104 i 247 zł, zaś w drugiej 74 i 154 zł.

Skrócenie czasu podróży

PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą modernizację trasy Kraków – Rzeszów - Przemyśl. Po jej zakończeniu pociągi między Przemyślem i Rzeszowem będą mogły kursować z prędkością 120 km/h, a między Rzeszowem i Krakowem 160 km/h. Dzięki temu, w nowym rozkładzie jazdy 2015/16, czas przejazdu z Rzeszowa do Krakowa skróci się do 2 godzin 10 minut, natomiast z Przemyśla do Krakowa pasażerowie dojadą w niecałe 4 godziny. Całkowita wartość projektu modernizacji trasy Rzeszów – Kraków wyniesie 3,4 mld zł, z czego 2,3 mld zostanie pozyskane z funduszy unijnych. PKP PLK prowadzi także rewitalizację trasy Rzeszów – Medyka, która kosztować będzie ok. 442 mln zł. Prace modernizacyjne obu projektów zakończą się w 2016 r.

_________________________________________________________________________________________________________
Zobacz także: Dworce PKP i PKS w Rzeszowie pod jednym dachem?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie