Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Marka Śnieżki coraz cenniejsza. Awans w ogólnopolskim rankingu

OPRAC.: Dariusz Dziopak
Grupa Śnieżka
W prestiżowym rankingu Najcenniejszych Polskich Marek przygotowanym przez dziennik „Rzeczpospolita” Śnieżka awansowała na 93. lokatę, o dziesięć oczek w porównaniu do poprzedniej edycji listy. Wartość marki Śnieżka autorzy rankingu wycenili na 106,2 mln zł.

Śnieżka ponownie znalazła się w prestiżowym rankingu Najcenniejszych Polskich Marek przygotowanym przez dziennik „Rzeczpospolita”. W 15. edycji zestawienia awansowała na 93. lokatę, aż o dziesięć oczek względem poprzedniej edycji listy z 2018 roku. Wartość marki Śnieżka autorzy rankingu wycenili na 106,2 mln zł.

Tegoroczny ranking Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej” prezentuje 220 marek. Wzięto w nim pod uwagę jedynie te, których korzenie wywodzą się z Polski oraz takie, które w ubiegłym roku pod swoją marką uzyskały ponad 20 mln zł przychodów ze sprzedaży. Marka Grupy Śnieżka spełniła oba główne kryteria i ponownie pojawiła się w zestawieniu jako jedyna reprezentantka krajowego rynku farb.

- Przez lata obecności na rynku marka Śnieżka zapisała się głęboko w świadomości klientów. Pokazał to rok 2020, kiedy w obliczu pandemii Polacy szczególnie chętnie wybierali te marki, które znają i do których mają największe zaufanie

- mówi Tomasz Kosiński, dyrektor marketingu strategicznego, członek zarządu w Śnieżka Trade of Colours.

Śnieżka coraz wyżej w rankingu najcenniejszych marek

W poprzednich edycjach rankingu „Rzeczpospolitej” Śnieżka wielokrotnie gościła w rankingu najcenniejszych marek redakcji „Rzeczpospolitej”. W ostatnich edycjach była klasyfikowana na coraz wyższych pozycjach, kolejno: 113. w 2016 roku, 110. w 2017 roku i 103. w 2018 roku, by na tegorocznej liście powrócić do pierwszej setki Najcenniejszych Polskich Marek.

Autorzy rankingu podkreślają, że pandemia nie spowodowała rewolucji w gronie marek ujętych w bieżącym zestawieniu. Według cytowanego przez „Rzeczpospolitą” badania Open Research z 2020 r. krajowe pochodzenie produktu lub marki jest istotnym kryterium wyboru aż dla 91 proc. konsumentów. Był to jeden z czynników, który obok działań marketingowych oraz boomu remontowego, pozytywnie wpłynął na ubiegłoroczne wyniki Grupy Śnieżka na rodzimym rynku. W 2020 roku grupa osiągnęła na nim przychody w wysokości 524,5 mln zł, o ponad 9 proc. wyższe niż rok wcześniej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na debica.naszemiasto.pl Nasze Miasto