- Żargon młodzieżowy to język rozwijający się bardzo dynamicznie. Powstające neologizmy szybko zyskują popularność, a niewiele później ją tracą, gdyż zostają zastąpione kolejnymi, nowszymi. Raport powstał w celu przybliżenia tzw. boomerom ciekawego języka młodych internautów - twierdzą autorzy raportu.
Boomer to reprezentant pokolenia z wyżu demograficznego, z którego poglądami na życie i świat młodzi nie potrafią się utożsamić.
Raport przygotowała marka Nadwyraz.com, promująca poprawną polszczyznę i literaturę polską. Powstał we współpracy z portalem Polszczyzna.pl i partnerem technologicznym, narzędziem do monitoringu Internetu, SentiOne.
Źródłami młodzieżowych słów w polskim Internecie są przede wszystkim Twitter (aż 75,4 proc. zgromadzonego materiału), TikTok (12,4 proc.), YouTube (7,5 proc.) i Instagram (4,7 proc.). W raporcie przeanalizowano tylko te kanały, z których rzeczywiście korzysta młodzież.
Jak twierdzą autorzy raportu, dokument odpowiada również na pytanie: czy faktycznie najpopularniejszym słowem używanym przez nastolatków w 2022 r. była essa? Zostało one wybrane Młodzieżowym Słowem Roku przez Wydawnictwo Naukowe PWN we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim. Essa oznacza radość, triumf, pozytywne emocje.
Internet to również siedlisko różnego rodzaju błędów. Autorzy przygotowali raport o najczęściej popełnianych.
To były najpopularniejsze słowa w polskim Internecie w 2022 roku:
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?