Na naładowanej baterii akumulatorów autobus może przejechać od 200 do 270 kilometrów, zależnie od warunków miejskiej jazdy. Czas ponownego ładowania akumulatorów to dwie godziny. Producent gwarantuje sprawne funkcjonowanie baterii akumulatorów przez sześć lat.
Drugi zaprezentowany pojazd to minibus MAN TGE z napędem elektrycznym. Niewielki autobus elektryczny MAN TGE jest wyposażony w baterie umieszczone pod podłogą. Mogą być one ładowane przez wtyczkę plug-in. Mercus TGE City może przewieźć jednorazowo nawet 33 pasażerów (15 miejsc siedzących, do 18 stojących), zalicza się do najbardziej ekonomicznych minibusów swojej klasy.
Jesteśmy otwarci na nowe technologie, śledzimy nowe trendy, inwestujemy w nowoczesne, niskoemisyjne rozwiązania, dlatego uważnie przyglądamy się rozwojowi autobusów elektrycznych
– mówi Józef Rutka, prezes MKS Sp. z o.o.
Zaprezentowane przez firmę elektroautobusy przystosowane są także do przewozu osób o zmniejszonej sprawności ruchowej, co wpływa na zwiększenie komfortu pasażerów. Prezentacje oraz możliwość przetestowania różnego rodzaju elektrycznych autobusów ma pomóc podjąć decyzję o ewentualnym zakupie takich pojazdów w kolejnych latach oraz poszukać alternatywnych źródeł dofinasowania dębickiej floty.
ZOBACZ TEŻ: Jak się chronić przed zakażeniem. Rozmowa z lek. med. Stanisławem Mazurem, dyrektorem Centrum Medycznego „Medyk” w Rzeszowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?