Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sylwia Knap, absolwentka grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej WSIiZ stworzyła grę "Mito Starcie"

oprac. BT
Sylwia Knap, absolwentka grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej w rzeszowskiej Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania stworzyła grę karcianą "Mito Starcie". To był temat jej pracy licencjackiej. Gra zapewnia uczestnikom nie tylko rozrywkę, ale także szerzy wiedzę o często pomijanej mitologii skandynawskiej. Rozgrywka stawia na rywalizację, która doskonale sprawdza się przy pełnym składzie czterech osób.

Gra jest przeznaczona dla uczestników od 12 roku życia.

- Głównym zadaniem w "Mito Starcie" jest uniknięcie Ragnaroku, czyli zmierzchu bogów. W mitologii skandynawskiej termin ten wyznacza czas, w którym to bogowie giną, a świat zostaje zniszczony, aby mógł powstać nowy - opisuje Katarzyna Belczyk z biura prasowego WSIiZ w Rzeszowie. - Zadaniem jest powstrzymanie tego tragicznego losu i pokonanie potworów, które próbują wywołać koniec świata. Zabawa opiera się na rywalizacji i strategii, a zwycięzca jest tylko jeden.

Dodaje, że gra została zaprojektowana z myślą o udziale 2-4 osób, ale to rozgrywka z pełnym składem uczestników wyróżnia się szczególną intensywnością i rywalizacją. - Na początku rozgrywki każdy otrzymuje 5 kart oraz jedną kartę specjalną. Przed rozpoczęciem wszyscy losują jednego z czterech Bogów: Thor, Odyn, Freya, Baldur. Bogowie są unikalni i posiadają specjalne umiejętności pasywne, które wpływają na przebieg bitew. Przykładowo Thor dodaje 2 punkty siły do każdego rzutu kością rozgrywającego. Karty te są kluczowym elementem strategii.

Gracze muszą pokonać potwory, aby wygrać. Zwycięża ten, kto jako pierwszy pokona 3 z 9 przygotowanych przeciwników.

W grze "Mito Starcie" konieczne jest podejmowanie strategicznych decyzji i bycie gotowym na niespodziewane próby, ponieważ każda rozgrywka jest pełna nieprzewidywalnych momentów. Gra zawiera w sumie ponad 100 kart.

Sylwia Knap poświęciła ponad 6 miesięcy na stworzenie gry "Mito Starcie".

- Tworzenie mechaniki, zasad, zaprojektowanie ponad 100 kart, balansowanie rozgrywki i testowanie - były kluczowymi elementami długotrwałego procesu kreacji gry karcianej - podkreśla Katarzyna Belczyk. - Sylwia dbała o to, by żadna strategia nie dominowała, a rozgrywka była atrakcyjna zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy.

Praca licencjacka zyskała uznanie dr Patrycji Longawy, prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunku grafika komputerowa i produkcja multimedialna. Absolwentka WSIiZ na obronie otrzymała piątkę.

od 7 lat
Wideo

Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Sylwia Knap, absolwentka grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej WSIiZ stworzyła grę "Mito Starcie" - Nowiny

Wróć na rzeszow.naszemiasto.pl Nasze Miasto