Wiadukt w Żeromskiego w Radomiu rośnie w górę. Widać już podpory
Stary wiadukt w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej służył kierowcom i pieszym ponad 40 lat. Jesienią 2023 roku dobiegła końca jego rozbiórka. Tern budowy został odgrodzony, ale i tak brak konstrukcji i pusta przestrzeń robią wrażenie. Powoli teren będzie jednak zabudowywany. Już "wyszły z ziemi" pierwsze podpory nowego wiaduktu, a raczej wiaduktów. Bo jak pisaliśmy w miejsce starego staną dwa wiadukty, którymi przejedziemy nad torami kolejowej linii numer 8.
W ostatnich tygodniach, kiedy zima dała o sobie znać budowlańcy zajmowali się przygotowaniem zbrojeń podpór. Nie zawsze można było wylewać beton, ekipy czekają aż pogoda się ustabilizuje i temperatury będą nieco wyższe.
- Ale budowa na czas ataku zimy nie została wstrzymana. Na placu są ekipy, wykonują te zadania, które są możliwe w warunkach zimowych. Na razie prace idą zgodnie z założonym harmonogramem - mówi Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Równolegle na placu budowy trwają niezbędne prace ziemne. One rozpoczęły się już w kolejnych etapach starego wiaduktu. Budowana jest instalacja wodno-kanalizacyjna, teletechniczna (przebudowa sieci telefonicznej i budowa kanalizacji kablowej przy Lubelskiej), elektroenergetyczna (usuwanie instalacji kolidujących z nowym wiaduktem przy Siennej) i ciepłownicza.
Wiadukty nad torami w Radomiu
Przypominamy, że nad torami kolejowymi na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej zaplanowano powstanie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 metrów i długości około 280 metrów. Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami do Śródmieścia i do lotniska. Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego bardzo istotnego dla naszego miasta zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.
Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?